خلاصه بازار سه شنبه 30مهر92
نوشته شده توسط : مجید زارعی

تمام پالایشگاه ها با افت قیمت مورد معامله قرار گرفته اند. پالایش نفت بندرعباس در شش ماه نخست سال جاری به ازای هر سهم خود 1093 ریال (معادل 48 درصد پیش بینی) سود محقق کرده که کمتر از حد انتظار سرمایه گذاران بوده است، شرکت در طی این مدت 54 درصد از پیش بینی فروش سال 92 را پوشش داده است. انتشار این گزارش پیش از شروع معاملات، صف فروش سنگینی را برای پالایش نفت بندرعباس و سایر پالایشگاه ها تشکیل داد. سرمایه گذاری صنعت نفت برای دوازدهمین روز متوالی با صف خرید بسته شده است.

قیمت بیشتر پتروشیمی ها از جمله پتروشیمی کرمانشاه و پتروشیمی پردیس امروز کاهش یافته است، اظهارات روز گذشته مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در خصوص افزایش قیمت خوراک گاز از دلایل افت قیمت این نمادها به شمار می آید. پتروشیمی آبادان پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92 خود را با 12 درصد رشد، 280 تومان اعلام کرده و در شش ماه نخست سال، 55 درصد از این میزان را پوشش داده است. کربن ایران پیش بینی سود هر سهم را با افزایش 29 درصدی 927 ریال اعلام کرده و در شش ماه نخست سال جاری 36 درصد از این مبلغ را محقق کرده است.

مخابرات ایران و همراه اول با صف خرید بسته شده اند. قیمت مخابرات ایران برای دومین روز متوالی افزایش یافته و با رشد 4 درصدی به 264 تومان رسیده است. همراه اول نیز با قیمت 4404 تومان به کار خود در بازار پایان داده است.

ملی مس ایران و فولاد مبارکه با افت قیمت بسته شده اند در سمت مقابل شرکت های مس شهیدباهنر، ذوب آهن و فولاد خوزستان با افزایش قیمت روبرو شده اند. گل گهر و چادرملو دو شرکت عمده تولیدکننده سنگ آهن با افت به کار خود در بازار پایان داده اند. مس نقدی با افزایش 0.2 درصدی نسبت به صبح امروز، هر تن 7222 دلار معامله می گردد. هر تن روی و آلومینیوم نیز به ترتیب در قیمت های 1919 و 1820 دلار قرار گرفته اند.

شرکت های خودرویی با نوسان قیمت مواجه شده اند. گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و زامیاد با بیشترین تقاضای سرمایه گذاران در این گروه روبرو شده اند. گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در شش ماه ابتدایی سال، 76 درصد از پیش بینی سود هر سهم خود را پوشش داده است. ایران خودرو پس از حجم بالای معاملات با رشد 0.6 درصدی در قیمت 303 تومان بسته شده است.

قیمت اکثر شرکت های بانکی کاهش یافته است. بانك اقتصاد نوين پس از برگزاري مجمع عمومي فوق العاده در خصوص تصويب افزايش سرمايه با افت 2 درصدی بازگشایی شده است. رئیس کل بانک مرکزی در سخنانی از رفع ابهامات گشایش ال سی 30 درصد بانکها و احتمال تغییر نرخ سود بانک ها خبر داده است، به گفته وی در مورد گشایش ال سی 30 درصدی توسط بانکها ابهاماتی در بخش بانکها وجود داشت که در جلسه ای که در بانک مرکزی با حضور معاونت ارزی برگزار شد، این ابهامات برطرف شد.

وی در خصوص تغییر نرخ سود بانکی گفت: جلسه شورای پول و اعتبار هفته آینده برگزار می‌شود. در عین حال، نرخ سود بانکی جزو دستور‌ کارهای شورای پول و اعتبار است و هر زمان که اعضای شورا اقناع شوند، تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ خواهند کرد.

تمام شرکت لیزینگی با افت قیمت بسته شده اند. گسترش سرمایه گذاری ایرانیان، سرمایه گذاری صنعت و معدن و سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران با صف خرید بسته شده اند.

سرمایه گذاری غدیر پیش بینی سود هر سهم سال مالی جاری را با افزایش 8 درصدی 1186 ریال اعلام کرده است، سرمایه گذاری غدیر با افت 2.1 درصدی بسته شده است. سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) پیش بینی سود هر سهم سال جاری را با افزایش 20 درصدی 844 ریال اعلام کرده است، سرمايه گذاري گروه توسعه ملي پیش از آغاز معاملات امروز با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم متوقف شد.

شرکت های غذایی عمدتا با کاهش قیمت بسته شده اند. مارگارین و صنعتی بهشهر با افت 3.8 و 2.6 درصدی به کار خود در بازار پایان داده اند.

قیمت سهام اکثر شرکت های داروسازی افزایش یافته و بسیاری از آنها با صف خرید به کار خود در بازار پایان داده اند. داروسازی کوثر، سرمایه گذاری البرز و روز دارو در این گروه با بیشترین حجم تقاضا روبرو شده اند.

جدول تغییرات قیمت:

 




:: موضوعات مرتبط: بورس وبازار سرمایه , ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 آبان 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: